Koli Cultura

Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö panostaa Koli Culturan näkyvyyteen

3.5.2012

 

Koli Cultura näkyy toukokuussa Helsingin Villa Kivessä toimittajabrunssilla ja lokakuussa kansainvälisillä investointimessuilla Münchenissa. Taustalla on Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö, Josek Oy, joka näkee Koli Culturan Pohjois-Karjalan alueen kärkihankkeena.

 

- Ilman menestyviä yrityksiä Joensuun seutu ja Pohjois-Karjala ei kehity. Tehtävämme on olla tukemassa yrityksen matkaa menestykseen, tiivistää yhtiön markkinointipäällikkö Anne Mujunen.

 

Mujusen mukaan Joensuun seutu on Suomessa hyvässä maineessa ja se nähdään kehittyvänä alueena. Vahvuuksia ovat erityisesti metsä- ja kivialan osaaminen sekä pohjoiskarjalainen luonto. Alueen kansainvälistymiseen tähdätään voimakkaasti.

 

Kolin alueen Mujunen näkee erityisen tärkeänä koko aluekehittymisen kannalta. Tällä hetkellä Kolilta kuitenkin puuttuvat asiakkaita vetävät palvelut.

 

- Koli Cultura on todellinen lippulaivamme ja näen, että hanketta edistetään todellisten arvojen ohjaamana. Toteutuessaan hanke on erinomaisen tärkeä myös Joensuun näkökulmasta. Se tuo alueelle vetovoimaa ja työpaikkoja, Mujunen kiittelee.

 

Mujusen mukaan Koli Cultura edustaa nykyaikaista suunnittelua ekologisine energiaratkaisuineen ja on omiaan kohoamaan malliesimerkiksi siitä, miten kulttuuria ja matkailua voi yhdistää kestävällä tavalla.

 

- Koli Culturaa tehdään suuren kumppanuusjoukon voimalla ja myös me täällä Josekissa uskomme yhdessä tekemiseen. Eihän täällä kukaan yksin pärjää, Mujunen päättää.

 

Lisätietoja

Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö

Expo Real-messut

 

Kuvassa: markkinointipäällikkö Anne Mujunen, Josek Oy